בלוג

/
/
כספים מחוץ לקופסה: תרומת ה-CFO לעבודת ה-CMO ופעילות השיווק בחברה

כספים מחוץ לקופסה: תרומת ה-CFO לעבודת ה-CMO ופעילות השיווק בחברה

CFO and Marketing

לנוכח התחרות העזה אשר שוררת בכל שוק, כיום תפקידן של מחלקות השיווק והמכירות בחברות חשוב מאי פעם. הן אלו אשר אחראיות לתקשר את קיומה של החברה, יתרונות מוצריה והבידול שלה לקהל הלקוחות, באמצעות מגוון כלי שיווק. 

כדי שמחלקת השיווק תוכל לבצע את תפקידה באופן מיטבי אשר תואם את מטרות החברה והיעדים הפיננסיים שלה, פעמים רבות ה- CFO החיצוני שלנו עובד יחד עם מנהלי מחלקת השיווק. מטרת העבודה המשותפת היא לדייק את ניהול התקציב של מחלקת השיווק, ולבצע בקרה על תוצאות העבודה לאור היעדים האסטרטגיים של החברה. הנה מספר פרמטרים חשובים שבהם העבודה המשותפת בין מחלקות הכספים והשיווק יוצרת אפקט חיובי רוחבי:

  • יצירת תקציב שיווק מדויק: מלבד הוצאות על משכורות וכלי עבודה, מחלקת השיווק אחראית על ניהול תקציב הפרסום של החברה. תקציב זה עשוי להיות משמעותי מאוד, בגובה של מיליוני דולרים בשנה ולמעלה מכך. עבודה עם ה- CFO מאפשרת ליצור תקציב שיווק שמצד אחד עונה על דרישות מחלקת השיווק, ובמקביל תואם את המצב הפיננסי של החברה וההוצאות הצפויות בתקופה הקרובה. 
  • זיהוי עלות מקסימלית לרכישת לקוח: בעולם השיווק המודרני פרמטרים רבים מדידים. כך שבמקרים רבים, מחלקת השיווק יכולה להצביע על העלות שנדרשת כדי להפוך את המתעניינים ללקוחות משלמים. ה- CFO יכול לתת למחלקת השיווק מידע חשוב אשר משפיע על מאמצי השיווק, בראשם מהו השווי של כל לקוח לאורך כל תקופת ההתקשרות איתו. לדוגמה, יתכן ומחלקת השיווק הוציאה $1000 דולר כדי להביא לקוח, אולם ה- CFO יכול לעדכן שהשווי הממוצע של לקוח הוא רק $900. במקרים כאלו, מחלקת השיווק תדרש למצוא דרכים לייעל את פעילותה. במקרים אחרים ה- CFO עשוי לעדכן את מחלקת השיווק ששווי לקוח גבוה יותר, לדוגמה $10,000. במקרים כאלו העלות של $1,000 דולר לרכישת לקוח הרבה יותר הגיונית. 
  • סיוע בזיהוי הזדמנויות: מחלקת השיווק פועלת לייצר פניות ורכישות רלוונטיות. אולם תודות לגישה למידע הפיננסי, ה- CFO יכול לזהות שירותים, מוצרים או קהלים מסויימים שיש להם ערך רב יותר לחברה על פני אחרים. לפיכך, ה- CFO יכול להכווין את מחלקת השיווק להתמקד בקידום מוצרים או שירותים מסויימים שנחשבים משתלמים יותר לחברה על פני האחרים, וכך למנף את תקציב השיווק לטובת אפיקי פעולה משתלמים.

 

אלו רק חלק מהדרכים שבהן העבודה המשותפת של ה- CFO החיצוני של Danoy עם מחלקת השיווק יכולים לקדם את מטרות החברה. תקשורת פתוחה ועבודה משותפת מאפשרת העברת מידע בין המחלקות, ותכנון עבודה רוחבי בעל אפקט חיובי אסטרטגי.

דילוג לתוכן